Hello peeps!! 
Its been a long time since my blog has been updated.The last one was before i got my spm result ..haha the problem that i lamented (so immatured me) my life in high school and yada-yada.And now i am 19 already feeling so old though even the makcik2 in my hometown still asking me 'Tahun ni exam PT3 ke?' arghh the best moment ever because i feel like i can beat Rozita Che Wan because of my awet muda.For me being 19 has always been underrated.Come to think of it,it's somewhat absurd how the number 18 had always been so significant , as it was always planyed in our heads that 18 is a year of self-liberation.Then how 20 is also yet another compelling point as it's the year of not-being-a-teenager anymore AKA adulthood.The year 19,which is the brief transition between teenager and adulthood,has never really been more momentous in person's life.That being said,I am determined to make this year yet another milestone in my life.

I would really want to achieve more than what I had before.So that soon,you know,whenever I look back on my 19-year-old-self,I would be able to carve a smile of satisfaction on my face InsyaAllah.There are so many events that I look forward 
to this year.I hope to be more adventurous and spontaneous, instead of having it all planned out like had always been for me.I wish to get more times in the future that I get to experience triumphs,despite having to go through some daunting times.In the end ,I wont remember those times I fell,I would only reflect back on those times I felt elated beyond anything else.

And this time around I was surrounded by amazing people ,my friends my classmate  and my housemate.Another few weeks left till my foundation programme ended and I am not sure where I am destined to be after this.Here I want to thanks to all my friends who is always be there beside me through my ups and downs through my hell and my high water.Foundation year is so stressed out but great I have my awesome friends around me.Whatever it is this 2017 is another year of being quirky,lame me (haha). Here's to another year full of of laughters and excitements.Here's to another year of self appreciation.Here's to another year of gratitude.Here's to another year of love. I am blessed to be in TD2 where i felt i really belongs with them ,where I can be my ownself without worrying to be a hypocryte person. I want to describe my classmate so that you can see how awesome they are !!

HERE THE LIST GOES (sorry for the mixing of language)

1-Sabrina 
Sab is the very first person i met during the registration day. I dont know but i am really talkative to greet people on that day being a chirpy person is lol sometimes.And guess what Sab is also my roommate and my classmate.Sab is a really caring person and a very talkative person.Sab dia punya tahap hibernasi dia tu kadang2 kalah polar bear.(well u know what i mean ) hikss jkjk haha..Sab peminat tegar drama korea that no one can beat her for the obsession (sorry sab haha).Additional info:muka sab mcm adik ustaz nasir (omgg) 

2-Afiqah
Afiqah AKA feeq .Feeq seorang yang sangat rajin semua tuto tak pernah lupa untuk dibuatnya.She has a very special eating habit that no one can guess lol haha..Rumah feeq terletak betul2 belakang apartment pandan (tetiba ja).Paling best pasal feeq dia suka genre music yang sama dengan aku.Feeq pun tgok cite korea tau.Feeq ni selalu jugak belanja orang kerana duitnya jarang sekali dibazirkan. Feeq belakangan ini agak menakutkan kerana dia pernah membisikkan 'saranghae' di telinga sab.

3-Afifah 
Afifah AKA Pip. Pip ni seorang yang sangat rajin jugak.Dia seorang yang sangat gemar sekali mengucing bersama2 dengan sab dan feeq.Tidak lupa dia jugak mempunyai perut stokin yang mampu membuatkannya menjadi tidak keruan apabila nampak makanan.Seorang yang sangat observant dan spy dalam diam.Peminat tegar Luhan masyaAllah hanya tuhan yang tahu.Pip jugak termasuk dalam golongan orang yang sangat annoying.Wan mahora bertauliah tau ni hikss

4-Fatin Ain 
Ain merupakan orang yang sangat kemas aku jeles tengok dia.Tgok je cara dia buat garisan pun cermat Ya tuhan.Ain jugak sangat kreatif dan pandai menjahit tau. Ain nampak senyap pada mulanya tetapi itu hanyalah mainan realiti kerana Ain sangatlah banyak cakap dan selalu buat lawak spontan. She is my wife in the roleplay tau..Hikss..Ain sangat sayangkan kucing.

5-Amni
Amni ni  yang sangat banyak cakap.Suka shopping baju.Benda yang paling aku tak boleh tahan bila dia cakap laju kelantan and end up aku tak faham she was like ohh and ulang balik apa yang dia cuba cakapkan.Meni jugak seorang yang pandai buat lawak dalam diam je tau.Meni jugak seorang yang sangat rajin menyiapkan tuto.Meni dan Ain bagaikan belangkas.Aku pernah buat jenayah dengan meni masa dekat makmal biarlah menjadi rahsia yang disemat rapi hahaha

6-Fatin Adiba aka Debo 
Debo jug seorang yang sangat rajin dan tulisan dia masyaAllah kemas.Seorang yang tiap2 minggu balik ke rumahnya (jeles tau). Botol air aku sama dengan dia apakah kekimian ini lol.Debo ni housemate meni.Debo kalau present kat depan muka belagak habis tau hahaha 

7-Basmah aka my yeobo 
Yeobo aku ni sangatla gila-gila perangai.Seorang yang boleh buat geng kalau nak mengucing sesapa.Gila2  pun hafizah ni..MasyaAllah my yeobo.Basmah jugak antara orang yang paling awal aku kenal dekat tamhidi ni (yeobo ingat x msa dekat klinik) msa first time aku selalu keliru basmah dengan mcyah yeah aku sorang yang sangat susah nak ingat nama orang.Tak pernah kering gusi kalau dengan basmah ni.Thanks for the kitkat yeobo hehe.Basmah ni razia td2 tau haha 

8-Mcyah 
Mcyah hipster gila en dri Aliah Balqis kot.Seorang yang sangat tak berkira tambah2 waktu beli barang roleplay.Seorang yang bertanggungjawab dan bagi aku mcyah seorang yang sangat boleh buat kerja dan sporting habis.Sekepala dengan yeobo aku ni.Kelantan dia fuh fuh tau .Bakat mcyah terserlah ketika berlakon roleplay menjadi seorang ayah yg tempang sesapa nak hire bolehla pm tepi

9-Maisarah 
Seorang yang nampak pendiam tapi annoying jugak sebenarnya.Seorang yang sangat lembut dan sopan gadis melayu terakhir la kateko.Hafizah jugak ni.Nickname dia aghah .I dont know but i love to see her eyes..serius hahah 

10-Nusaibah 
Saibah sangatla sopan kalau aku duk dengan dia bagai langit dan kerak bumi tau.Hafizah jugak ni.Dia cakap pun sopan..Kalau aku jadi laki dah lama aku cup saibah ni jadi bini heheh

11-Anis Zaidi
Anis ni putih melepak deboom deboom.Kelantan jugak ni,suka dengar dia cakap kelantan walaupun kadang2 aku tak faham.Nampak pendiam tapi sebenrnya banyak cakap jugak.Anis berlakon jadi mahsuri masyaAllah sangatla sopann.

12-Umairah 
My fellow utarian.Labmate aku masa sem 1.Maira ni sangat baik dan pelat kedah dia sngatlah deboom deboom.Rumah dia bawah aku je.Maira ni banyak jgak buat jenayah dengan aku dekat lab msa sem 1 especially result exp.

13-Anis Salbiana
Anis ni pun tergolong dalam golongan gadis melayu terakhir jugak.Lembut je dia cakap.Sopan sangat pijak semut tak mati tau.Aku pernah jumpa dia dekat kampung Perlis waktu cuti hri tu.Excited kite tau. hehe

14-Alya
Alya ni seorang yang sangat pendiam.Aku nak cakap dengan dia pun kena bahsakan kami sebab baik sangat.Baik2 pun isteri firaun ni hehe jkjk..Aku selalu nmpk dia mcm cikgu2 ntah kenapa haha 

15-Ainul 
Ainul orang ganu.Ainul pun bagi aku seorang pendiam.Ainul ni tinggi orangnya tau.Ainul ni baik je tau gadis melayu jugak nih 

16-Nabihah 
Penolong rep kelas ni.Bihah ada black belt tau taekwondo.Kalau ckap mesti intonasi dia tu power.Seorang yang sangat bertanggungjwab dalam hal ehwal kelas.Bihahh selalu bersmule.Kepala dia pun gila2 jugak ni 

17-Fatin Najwa
Bagaikan belangkas dengan bihah.Bagi aku dia seorang yang pendiam jugak.But i like the way she spoke sebab sepatah2 je dia cakap.Hehe.Pembekal coklat yang berjaya dah sekarang ni 

18-Farihah
Pakai braces.Labmate aku.Laju gila kalau buat kerja hehe..Bi dia power kalau cakap.Dia bhasakan dirinya sebagai kite tau.Sweet gitu loh.Ni pun selalu balik tiap2 minggu 

19- Najihah Abdullah 
She has the same name as mine pastu bila ada orang panggil gee dua2 kalih.Tauke Topup yang sangat berjaya tau.Belangkas dengan Farihah

20-Syazzaini
Syaz tak banyak sangat cakap dalam kelas tapi sporting je dengan dia.Orang utara jugak same with me 

21-Nasuha
Suha ni hafizah tau.Mempunyai suara yang kuat hehe boleh jadi komander kawad tau.Suha ni suka mengusik orang tapi sangat baik hati.Suha jugak nampak pendiam tapi semua itu dusta belaka

22-Nadia
Nadia seorang yang sangat rajin tau.Nadia ni suka gila dengan triplet tau.Seorang yang banyak cakap jugak nadia ni.Sekepala jugak dengan aku hehe

23-Ihsan
Class rep ni.Ihsan ni nampak pendiam tapi annoying dia macam nak arwah.Nampak baik en tapi itu semua dusta.Selalu panggil nama aku dekat depan sedangkan dia lupa ada hari pembalasan yang bakal menyusul.Plus ihsan ni sebenarnya kicap jadian.


24-Abu 
Seorang yang pendiam.Orang utara jugak ni.Pro maths tau haha...Selalu yakin je kalau datang kelas lambat.Abu ni baik je orang dia tak seperti rakan-rakan lelaki yang lain

25-Asyraf
Ni lagi seorang makhluk yang annoying dia tahap aku rasa nak lenyek dia guna bulldozer tapi dosa bunuh orang tu besar.Aku sedar itu.Acap ni muda setahun tapi dia tidak menghormati senior2nya di dalam kelas.Tak sedar diri sikit si acap ni .Tere bi jugak.Orang utara tapi aku syak dia dah murtad dari kedah sebab dia x cakap langsung pelat kedah


26-Najiha 
Just ordinary me  


And thanks for reading haha sorry if i have offended you guys.This is just from my observation hahah lol