Sebabnya bila kita dah tak ada tempat untuk bersandar baru kita sedar Allah tu sebenarnya sandaran yang paling kukuh

‘ Sabarlah sebab sabar itu indah”
Cliché der..
Indah apa sabar? Aku cuma rasa sakit
Kenapa sakit?
Sebab aku tak kuat, tak qowiy macam yang lain
Entahlah, iman aku nipis macam tisu kot
Tapi tisu pun tak boleh pandang rendah. Even tisu pun boleh absorb air. LOL. Lame weh, lame

Ada hikmahnya yang kita tak Nampak
Ujian itu bukan melemahkan
Tapi aku tak faham kenapa manusia sekarang ni tak habis-habs nak puaskan hati manusia?
Nak result elok la..yada yada.The list goes on and on.Ceit
Amboi mengata.Hang pun sama  -.-

Mungkin benar ‘FASABRUN JAMIL’
Allah tu ada dengan orang-orang yang sabar
Bila jatuh, bila terjatuh. Jangan lama-lama dok kat bawah tu
Sebab perjalanan masih panjang
…………………………………………………………………………………………….
Aku tahu, kau qowiy, kau kuat, ada motivasi tinggi
Aku manusia bruh, siapa kata aku tak ada masa jatuh
Macam mana kau bangun
Kalau rasa berat sangat nak bangun tu, cer bangun pada satu waktu di mana semua orang tengah seronok dibuai mimpi
Bangun?
Qiamullail. Re-charge iman
Payah beb nak bangun malam
Kenapa nak beri alasan tak boleh bangun?
Kata nak bangun dari jatuh?
Padu bhai
Sampai bila nak static dekat tempat yang sama saja bila orang lain dok race nak masuk syurga?
Serious.
Kuatnya seseorang bukan kerana siapa dia
Tapi siapa Tuhannya
Hiduplah sebagai hamba yang taat. Tinggi mana pun kita ni, hebat mana pun kita, semua Allah punya

Last
Jangan biar SNS * baca Sosial Network Sites* kawal hidup kita
Kita manusia, kita hamba. Pilihlah siapa Tuhan kita
Dunia atau Pencipta Dunia? The choice is yours

Hakikatnya, semua datang dari Allah